در پاییز به کجا سفر کنیم | طبیعت گردی در پاییز وطنی + سفر پاییزی برای زوج‌ های جوان
نوشته شده توسط : hsi

 

پاييز فرصت بي‌نظيري براي سفر و گردش اسـت؛ فصلي با آب و هواي مطلوب و دلپذير كه آرامش خاصي رابه گردشگران هديه مي‌كند. مي‌توان بـه‌دور از شلوغي و ترافيك و آلودگي شهر، در مناطق زيبا و بكر، روزهاي آخر هفته رابه‌خوبي گذارند و خاطراتي طلايي ثبت كرد. پاييز فصل هزار رنگ اسـت كه نبايد فرصت گردش در آنرا از دست داد. هزاران جاذبه گردشگري نهفته اسـت كه پاييز مي‌تواند زمان مناسبي براي سفر بـه آنجا باشد.

 

نگينی به‌ نام الموت

الموت، شهري افسانه‌ای كه درباره آن داستان‌هـای بسياري روايت شده اسـت. پاييز فصل خوبي براي سفر بـه الموت اسـت. از قزوين كه بـه سمت جاده‌ الموت حركت مي‌كنيد، بـه قلعه‌ ای سرخ و خاکستری رنگ می رسید کـه یکی از منحصربه فردترین قلعه‌ هـای ایران اسـت.

تبلیغ
ایمپلنت کره ای - 2،1۰۰،۰۰۰ (اقساطی)- بهترین برند

ایمپلنت کره ای - 2،1۰۰،۰۰۰ (اقساطی)- بهترین برند

مشاهده

در پاییز به کجا سفر کنیم | طبیعت گردی در پاییز وطنی + سفر پاییزی برای زوج‌ های جوان

اطراف قلعه از هر چهار جهت پرتگاه اسـت و تنها راه ورود، در انتهای ضلع شمال شرقی واقع شده اسـت. اوان، دریاچه‌ای با زلال‌ترین آب‌هاست كه میتوان در آن قایق سواری و ماهیگیری کرد.

 

روستای افجه

یکی از بهترین مناطق برای سفری یک روزه، روستای افجه اسـت. روستایی با آب و هوای خوش و سرسبز کـه دشت هویج آن بسیار مشهور اسـت. هرچند اینروزها هرچه بگردید هویجی در آن پیدا نمیکنید و این قضیه بـه گذشته‌هـای دور برمی‌گردد. علاوه بر گشت و گذار در مزارع و باغ‌هـای این منطقه، اگر دل تان خواست میتوانید سری نيز بـه دره شمالی افجه بزنید، جاییکه از بقیه نقاط بکرتر اسـت.

در پاییز به کجا سفر کنیم | طبیعت گردی در پاییز وطنی + سفر پاییزی برای زوج‌ های جوان

آبشار پسچویک ‏ با ۱۵ متر ارتفاع در فاصله یک و نیم کیلومتری شمال شرق افجه و‏ ‏ آبشار موآب ، قبل از دشت هویج از دیدنی‌هـای این منطقه اسـت. هرچند کـه باغ‌هـای گیلاس این نقطه کـه در بهار شکوفه زده و بین آبشار پسوچیک و دشت هویج قراردارند، چشم هر بیننده‌ای را خیره می کند. با عبور از جاده لشگرک بـه روستای افجه و دشت هویج میرسید.

 

آبشار گزو

اگر دلتان میـــخواهد تنها دو ساعت در راه باشید و بعد بـه منطقه‌ای بکر و خوش آب و هوا، با درختان سربه فلک کشیده برسید ودر کنار آبشاری، خستگی راه را از تن بـه در کنید، آبشار گزو میتواند مقصدتان باشد. آبشار گزو کـه ۴۸متر ارتفاع دارد، در دل جنگل‌هـای سرسبز شمال واقع شده اسـت. اين آبشار، کنار امام‌زاده‌ای مشهور بـه سه بزرگوار گزو در فاصله‌ 15 کیلومتری زیرآب سوادکوه قرار گرفته.

در پاییز به کجا سفر کنیم | طبیعت گردی در پاییز وطنی + سفر پاییزی برای زوج‌ های جوان

اگر وقتش را داشته باشید و بـه سد البرز یا لفور کـه با آبشار فاصله کمی دارد سری بزنید، جاییکه اسب‌ها بر زیبایی‌اش افزوده‌اند و تا چشم کار می کند مه و سبزی اسـت، پکیج سفرتان کامل می شود. هرچند کـه راه آبشار نيز از کنار سد و جنگل‌هـای بکر لفور می‌گذرد.برای رسیدن بـه گزو، باید از جاده فیروزکوه تا شیرگاه بروید، بعد از شیرگاه از طریق جاده لفور در پشت سد در حال ساخت البرز، وارد جنگل زیبا و بکر لفور شوید.

 

دشت لار

زمانی دشت لار مكاني بود کـه پادشاهان برای فرار از گرمای هوا بـه آن پناه می‌بردند و حالا این دشت محلی اسـت کـه رفتن بـه آن مخصوص گروه خاصی نیست. دشت لار کـه یکی از قشنگ‌ترین و خوش آب و هواترین دشت‌هـای اطراف تهران اسـت، در کوهپایه دماوند و نزدیکی آمل قرار دارد. تنوع گیاهی و جانوری در دشت لار بسيار اسـت، بـه‌گونه‌ای کـه هم گون، هم آویشن، هم کاسنی و هم شیرین بیان در آن پیدا می شود.

در پاییز به کجا سفر کنیم | طبیعت گردی در پاییز وطنی + سفر پاییزی برای زوج‌ های جوان

جانوران این جا نيز مثل گیاهانش متنوعند و شامل پلنگ، گرگ، روباه، عقاب طلایی، افعی البرزی، بزمجه، مارمولک، خرس قهوه‌ای، گراز، کل و بزکوهی، قوچ و میش، آهو و… میشود. دربهار، دشت لار پر از گل‌هـای زرد و شقایق‌ می شود و آن رابه تابلویی بی‌مانند تبدیل میکند. اطراف چشمه دوبرار، یکی از قشنگ‌ترین جاهای این منطقه اسـت.

 

کویر ابوزید آباد

اسم کویر كه می آید کویر مصر و مرنجاب بـه ذهن متبادر می شود؛ در حالی‌کـه ایران، کشوری کویری اسـت و کویرهای بسياري در نقاط مرکزی‌ و شمال شرقی اش دارد. کویرگردی در پاییز طرفدار زیادي دارد، چون دیگر ،نه از گرمای کشنده هوا خبری هست و نه هنوز سرمای استخوان سوز شب‌هـای کویر شروع شده اسـت. برای کویرگردی در پاییز پیشنهاد مـا رفتن بـه کویر ابوزیدآباد اسـت.




:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: